ТЕХНИЧЕСКО ЗАДАНИЕ / СПЕЦИФИКАЦИЯ ЗА РАЙОННА УСТРОЙСТВЕНА СХЕМА НА ОБЛАСТ ПЛЕВЕН 1. Общо описание Планирането и управлението на територията може да се формулира като непрекъснат процес, свързан с установяването и експлоатацията на единна и стройна система, чрез която да се постигне адекватно на нуждите и съобразено с обективните дадености усвояване на територията и свързаните с нея ресурси и потенциали. Разглеждано в този смисъл, това усвояване по същество се припокрива с понятието регионално развитие, което от своя страна може да се дефинира като пространствено детерминиран динамичен процес, основаващ се от една страна на природите и социално-икономически атрибути на територията, а от друга на желанията и нуждите на обществото, изразени чрез формулираната и прилагана регионална и местни политики. В този смисъл регионалното развитие следва да не се разглежда като тясно лимитирано нормативно понятие, засегнато в действащия Закон за регионално развитие, а като предметна област със съществено латерално и вертикално влияние, което засяга всички секторни и административни структури и което резултира в конкретно и съобразено с нуждите устройството на територията и установяването на определени модели на земеползване. Именно последното следва да се разглежда като пространствена проекция на регионалната политика и управлението на регионалното развитие и като такава следва да бъде тясно обвързана нормативно и функционално в една обща система за планиране и управление на територията. За да се постигне това е необходима сериозна оптимизация както на нормативната уредба, имаща отношение към тези процеси, така и на самата функционална структура на националната система за планиране и управление на територията. Един от най-големите проблеми, свързани с планирането и управлението на територията в България е свързана с недобрата нормативна и функционална връзка между двата основни закона в тази област- Закона за устройство на територията и Закона за регионално развитие. Липсата на такава обвързаност е една от основните причини стратегическите и плановите документи да се изготвят без ясна пространствена концепция и конкретизация, което нерядко ги прави да изглеждат по-скоро като списък с пожелания отколкото работещи инструменти за планиране и управление на територията. От друга страна, липсата на дефинирани динамични и структурни връзки между регионалното планиране и устройството на територията превръща устройствените планове до голяма степен в изолирани документи, които допълнително могат да фрагментират националното пространство и които в повечето случаи се инициират и задвижват от конкретни инвестиционни интереси, често несъответсващи с дефинираните национални, регионални и местни такива. Една от възможностите за постигането на по-тясна обвързаност между регионалното развитие и устройството на територията е свързана с разработването и прилагането на така наречените схеми и концепции за пространствено развитие за различните нива, на които се планира и управлява територията на страната. Такива стратегически документи по същество са различните видове устройствени схеми определени в чл. 99, 100 и 101 от сега действащия Закон за устройство на територията. Съгласно закона „С устройствените схеми се осигурява устройство на териториите, съответстващо на социално-икономическото развитие при гарантирано опазване на околната среда“ . Стратегическото ниво в устройството на територията на страната следва да се определи от Националната комплексна устройствена схема (НКУС, като „с нея се определят начините за постигане на целите и задачите за устройство на територията на национално ниво, обвързано с общото устойчиво социално-икономическо развитие . Районната устройствена схема от своя страна следва да се съобрази предвижданията на НКУС , като се разработва за територията на една или повече области или общини. Към настоящия момент НКУС не е разработена, което наложи в проекта за изменение на ЗУТ, приет на първо четене на 12.04.2012 от 41-вото Народно събрание ЗИД на Закона за устройство на територията. В този проект вместо НКУС се предвижда разработването на Национална концепция за пространствено развитие, а Районната устройствена схема се замества с Регионалната схема за пространствено развитие на ниво област, като същите следва да се разработват съгласно изискванията на Закона за регионално развитие, чието изменение предстои да бъде внесено. Във връзка с тези предстоящи промени, както и в съответствие с вече възложената обществена поръчка за изработване на Национална концепция за пространствено развитие, като предмет на настоящата поръчка е определено „Разработването на проект за Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен“. Същата ще се разработи в рамките на проект „Обща стратегия за устойчиво териториално развитие на трансграничния регион Румъния - България“, MIS ETC Code 171, финансиран от Програмата за трансгранично сътрудничество Румъния-България 2007 – 2013 г. 2. Вид на схемата Комплексна Районна устройствена схема. Схемата се изработва за периода 2013-2028 г. 3. Териториален обхват на схемата Схемата обхваща цялата територия на Област Плевен, включваща територията на съставните й 11 общини. При разработването на схемата следва да бъдат отчетени документите, разработени в рамките на проект „Обща стратегия за устойчиво териториално развитие на трансграничния регион Румъния - България“, както и връзките със съседните територии, вкл. трансгранични. Проектът на РУС следва да отчита предвижданията на Националната схема, Националната стратегия за регионално развитие за периода 2012 -2022 г., актуалните Регионален план на Северозападен район, Областна стратегия за развитие на Област Плевен и Общинските планове за развитие, както и действащите общи устройствени планове за територии в областта. 4. Цели на поръчката 4.1. Основна цел Да се разработи проект на Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013 – 2028 г., която да определи средносрочните и дългосрочни цели, и приоритети за пространствено развитие на територията на област Плевен, в съответствие с националните и регионални цели на политиката, свързана с планирането и управлението на територията на областта към определения хоризонт на документа. В дългосрочен план, Районната устройствена схема ще послужи за по-добро съответствие, координация и допълване на дейностите, реализирани по линия на различни секторни политики на територията на областта, както и за по-ясно дефиниране на пространствените аспекти в развитието от страна на местните и регионални власти. С разработването на Районната устройствена схема следва да се изпълнят задачите, дефинирани в чл.100 и чл.101, ал.1 и 2 от Закона за устройство на територията, както и чл.12 от Наредба № 8 за обема и съдържанието на устройствените схеми и планове. 4.2 Специфични цели В съответствие с дефинираната основна цел на настоящата поръчка са определени следните специфични цели: • Да се създаде интегрирана информационна основа на основата на съвременните геоинформационни технологии, на чиято основа да се разработи проект за Районна устройствена схема/ Регионална схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028 г; • Да анализира и очертае начините за постигане на целите и задачите за устройство на територията на областно ниво, обвързано с общото устойчиво и балансирано социално-икономическо развитие и ресурсните възможности; • Да представи и анализира интегрирането на устройственото планиране с регионалното и секторните планирания, чрез териториално координиране на секторните политики, стратегии, планове и програми, имащи пряко или косвено отношение към пространственото развитие на област Плевен; • Да определи начините за намаляване на диспропорциите в ползването, на територията, без да се отхвърля принципа на регионалната политика за концентрация; • Да дефинира начини за създаване на оптимални условия за устойчивост и плановост в пространственото развитие на област Плевен; • Да формулира конкретни насоки и принципи за реализиране на политиката за пространствено планиране на основата на устройството на територията на областта към определения за действие времеви хоризонт; • Да изработи адекватна методология и система от индикатори, на чиято основа да се определят територии със специфични териториални характеристики в рамките на област Плевен; • Да създаде адекватен проект за постигане на полицентричност в развитието на областната територия, насочена към преодоляване и/или смекчаване на вътрешнообластните диспаритети; • Да определи функционални зони на територията на областта, като защитени, производствени, транспортни, туристически с важно регионално и областно значение и, които изискват прилагане на специфична политика за развитие; 5. Основни дейности/етапи, свързани с изпълнението на поръчката 5.1. Да се разработи целева ГИС за територията на област Плевен, на чиято основа да се изготвят необходимите пространствени анализи и визуализации за целите на разработвания проект на Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028г.; В рамките на тази дейност изпълнителят следва да разработи и приложи специализирана Географска информационна система за територията на област Плевен, която да обслужва процеса по разработване на проекта на Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028 г. Същата следва да бъде пряко насочена към събиране, обработка, интеграция, анализ и визуализация на данни и информация, свързани с интегрираното развитие на територията на област Плевен. Географските Информационни Системи (ГИС) отдавна са се наложили като основен инструмент за подпомагане вземането на решения при планирането и управлението на териториалните системи. ГИС технологията подпомага организирането на данните, свързани с територията и улеснява разбирането, и пространственото асоцииране на съществуващите проблеми, като същевременно осигурява мощни инструменти за анализ и синтез на необходимата информация за тяхното разрешаване. Тази пространствено-реферирана информация представлява ресурс от критично значение при процеса на подпомагане вземането на решения при управлението на регионалното развитие и устройството на територията. Концепцията, върху която следва да се основава ГИС приложението за нуждите на настоящата поръчка, се базира върху следните основни моменти: • разработване на целева ГИС за територията на област Плевен, която да съдържа необходимите пространствени и атрибутивни данни за разработването на проекта за Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028 г. • разработване на специализирани аналитични протоколи, генериращи цифрови информационни слоеве, представящи определени фактори и условия, оказващи влияние върху развитието и потенциала на територията; • разработване на специализирано интернет ГИС приложение, осигуряващо възможност за достъп до геопространствени данни чрез стандартен web браузър; • Доставка на базов ГИС софтуер за поддръжка на специлизаираната ГИС и осигуряване на адекватно обучение. В рамките на техническата оферта, изпълнителят следва да разработи и предложи цялостна концепция за разработване и прилагане на ГИС за целите на настоящата поръчка, която включва подробно описание на посочените по-горе основни моменти. 5.2. Да се изготви подробен геопространствен социално-икономически анализ за територията на област Плевен. Анализът в рамките на тази дейност следва да обхване с висока степен на детайлност най-малкото следните компоненти: оценка на географското и геостратегическо положение на областта, природно-ресурсен потенциал, актуално земно покритие, особености в демографското и социално-икономическото развитие на областта, инфраструктурната осигуреност, транспортната достъпност и свързаност, тенденциите в развитието на областната икономика, особеностите по отношение на моделите на земеползване и устройство на територията, съществуващи ограничители в развитието на територията и др. Анализът следва да бъде пространствено обусловен и изготвен на базата на разработената целева ГИС, чрез която да се генерира необходимата картографска визуализация. Същата най-малко следва да включва: картосхема на географското и геостратегическо положение на областта в национален и регионален контекст, картосхема на актуалното земно покритие, картосхема на транспортната достъпност и свързаност, картосхема на съществуващите в рамките на областта първични и вторични центрове и оси на развитие. Схемите следва да се разработят в хартиен и цифров вид, на български и английски в мащаб 1:100000. Главният акцент в рамките на тази дейност следва да бъде поставен върху: обективно характеризиране на географската (пространствената) специфика на област Плевен; дефиниране на основните сравнителни регионални и пространствени предимства на отделните териториални образувания; идентифициране, характеризиране и оценяване на вътрешнотериториалните диспаритети. Наред с това, в съответствие с принципите на Европейската регионална политика, е необходимо Областта и съставящите я общини да бъдат корелирани и претеглени в национален и регионален контекст чрез подходите и методите на сравнителния регионален анализ. Системата от използвани индикатори трябва да бъде съобразена с различни критерии, по-важните от които са: наличност и достъпност за ползване (официална статистическа информация), както и релевантност по отношение на пълнота, актуалност, времеви и териториален обхват спрямо анализираните процеси, явления, тенденции и провеждани политики и интервенции. Широкият обхват на анализа изисква използването на много голям брой показатели, чрез които да се разкрият спецификите и закономерностите в изследваните състояния, явления и тенденции на областно и общинско ниво. В същото време, обаче, главното внимание следва да бъде фокусирано преди всичко върху изследването на феномена „териториално развитие” с помощта на унифицирани и хармонизирани индикатори (те могат да бъдат еднотипни, политематични и композитни). Анализът трябва да обхване цялата територия на областта, като опише промените в междурегионалните и вътрешнорегионалните различия, както и да обясни причините и факторите за тези различия. Анализът на междурегионалните различия трябва да е сравнителен спрямо средното ниво за страната, спрямо средното ниво за ЕС и с другите райони от ниво 2. Анализът на вътрешнорегионалните различия следва да опише различията между отделните общини в рамките на областта, както и да ги сравни със средното ниво за района и страната. Следва да се дефинират зоните в областта (общини и групи от населени места), които са с висока критичност на проблемите. В допълнение към горепосочените акценти, избраният изпълнител следва подробно да очертае и обоснове възможните начини за постигане на целите и задачите за устройство на територията на областно ниво, обвързано с общото устойчиво и балансирано социално-икономическо развитие и ресурсните възможности, както и да представи и анализира интегрирането на устройственото планиране с регионалното и секторните планирания, чрез териториално координиране на секторните политики, стратегии, планове и програми, имащи пряко или косвено отношение към пространственото развитие на област Плевен; Друг съществен момент от работата по тази дейност е свързан с разработването и предлагането на конкретни механизми за намаляване на диспропорциите в земеползването, както и да се дефинират необходимите действия за създаване на оптимални условия за устойчивост и плановост в пространственото развитие на област Плевен. 5.3. Дефиниране на територии със специфични териториални характеристики, определяне на такива територии и функционални зони и изследване на връзките помежду им. В рамките на тази дейност, на основата на извършения задълбочен анализ и събраната подробна геопространствена информация за територията на област Плевен, изпълнителят следва да определи териториалната структура на областта с оглед изявяване на пространствените проблеми на развитието и формулиране на устройствени политики, режими и показатели за различни типове територии. Необходимо е да бъдат определени принципите за пространствено планиране на различните видове територии – силно урбанизирани, слабо урбанизирани, неурбанизирани, периферни, планински, гранични, селски територии, защитени територии. Изпълнителят следва да инвентаризира и интегрира в геобазата данни и в специализирана картосхема в мащаб 1:50000 всички елементи на територията с регионално, областно и местно значение, в това число: • Елементи на урбанистичната структура (областен център, вторични центрове, общински центрове и др.) • Елементи на техническата инфраструктура: инфраструктурни обекти и мрежи на транспортната, водостопанската, енергийната и съобщителната инфраструктура • Елементи на културното наследство: територии, наситени с културно-исторически обекти и паметници • Елементи на природното наследство: територии на защитените природни обекти с национално, регионално и местно значение; 5.4. Формулиране на визия и модел за бъдещо пространствено развитие и устройство В съответствие с подходите и методите на стратегическото планиране, РСПР трябва да съдържа приоритетен сценарий за развитие във времето, прогностична визия за избрания пространствен модел и стратегия от цели, приоритети и действия, базирана на този пространствен модел за бъдещото развитие. Визията за бъдещото териториално развитие и устройство и конкретния пространствен модел са основа за целеполагането, и от методическа гледна точка трябва да включват предвиждания за пространствената структура на областта, които могат да се реализират чрез секторните и регионалните плановете и програми. 5.5. Определяне на стратегията за пространственото развитие на територията на областта с анализи и прогнози, и модели за нейното усъвършенстване Дейността следва да представи предложения за пространствено развитие от гледна точка на: • Изследване и предложения по отношение на градското развитие и селищната мрежа – градове- центрове в йерархичната им съподчиненост, агломерациионни ядра и ареали, оси и коридори за урбанистично развитие в т.ч. национално, регионално и местно значимите елементи на социалната и техническата инфраструктура, демографски потенциал и прогноза за развитието на мрежата от населени места в областта и др. • Изследване и предложения за пространственото развитие на неурбанизираните територии - гори и земи в горски фонд, земеделски, включително и пустеещи земи, нарушени територии; • Изследване и предложения за пространственото развитие на производствените дейности, бизнеса и туризма – национално значими локализации и обекти с тяхното отражение върху икономическото развитие, предложение за нови територии за индустриални и бизнес зони, рекреационни зони и др. • Изследване и предложения за подобряване на транспортната свързаност и достъпност, интегриран подход за различните видове транспорт до основните обслужващи центрове, включително концепция за подобряване достъпа до критични услуги (бърза медицинска помощ, социално обслужване и др.). Осигуряване развитието на трансграничните комуникационни връзки. • Изследване и предложения за пространственото развитие на екологичната и техническата инфраструктура на национално, регионално и областно ниво. Определяне състоянието на пречиствателни станции, водоснабдителни и канализационни системи, инфраструктурни коридори, преносни проводи (мрежи) и съоръженията към тях, пространствени диспропорции, обвързаност и варианти за развитие. • Предложение за комплексно функционално зониране на територията на областта, с определени насоки и приоритети за развитие на всяка една зона, в съответствие с дефинираният срок за приложение на Районната схема; Всяко едно от предложенията следва да се визуализира чрез тематична картосхема (чл.13, ал.3, т.3 от Наредба №8) в Мащаб 1:100000, с изключение на предложението за комплексно функционално зониране, което следва да се визуализира в мащаб 1:50000 (чл.14, ал.3, т.2 от Наредба №8). На базата на ГИС се изработва опорен план в мащаб 1:50000 (чл.14, ал.3, т.1 от Наредба №8). Всички тематични схеми следва да се оформят като цифрови карти и да се публикуват чрез разработеното web базирано ГИС приложение. 6. Разработване и прилагане на надеждни механизми за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност. Да се разработят и приложат надеждни механизми за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност като се дефинират задълженията и задачите на всички партньори и заинтересовани страни (ведомства, областна администрация, местни власти, представители на местния бизнес, представители на юридически лица с нестопанска цел, работещи в областта на регионалното развитие и устройството на територията в област Плевен) в цялостния процес на подготовката, приемането, изпълнението, наблюдението и оценката на Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028 г. В рамките на изпълнението на договора, участникът следва да организира и проведе минимум две публични обсъждания на разработвания проект за Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028 г., с минимум 50 участника, представители на Възложителя и заинтересованите страни: • Първото, след изготвяне на подробния геопространствен социолно-икономически анализ за територията на Област Плевен, на което да бъдат представени общите насоки при разработването на проекта; • Второто, след приключването на дейност/етап 5.3. по разработването на проекта за Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028г., на което ще бъде представена визията на проектанта за стратегията за пространственото развитие на територията. 7. Екологична оценка и Оценка за съвместимост Изпълнителят поема всички дейности и разходи, необходими за изготвяне и получаване на положителни Екологична оценка и Оценка за съвместимост, съответно по Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие. 8. Изискване към техническото предложение на участника Участникът следва да подготви подробен документ с който да представи своята концепция, подход и коментари на специфични аспекти на съдържанието на всяка една дейност, свързана с разработването на проекта за Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013-2028г., контекста на неговото разработване, потенциалните рискове и мерки за тяхното преодоляване/смекчаване, очакваните ползи, организацията на работа и очакваните резултати. Целта е да се установи разбирането на кандидата за ролята и значението на този специфичен стратегически документ, разбирането му за предмета и задачата на обществената поръчка, както и способността му да установи необходимите специфични акценти, за да се отговори на изискванията на техническото задание. Също така, в своето техническо предложение, участникът следва да представи презентация за предлаганата за изграждане ГИС система, включително на характеристиките на необходимия хардуер и софтуер, цени, персонал за работа на системата, система и разходите и за поддържането й в актуално състояние. 9. Очаквани резултати Очаквани резултати: • Интегрирана ГИС база данни и софтуер за поддръжка на специалираната ГИС във формат, съвместим с OGC стандартите; • Интернет базирано ГИС приложение, достъпно чрез стандартен уеб браузър (геопортал на област Плевен), осигуряващо възможност за публикуване на данни и информация, генерирани от специализираната ГИС на проекта; • Текстови материали и картосхеми (където е приложимо) по дейности/етапи 5.2, 5.3, 5.4 и 5.5, изготвени съобразно изискванията на чл. 14, ал. 2 от Наредба № 8. 9.1. Технически изисквания по отношение на текста на крайния продукт. • Шрифт – Trebuchet MS, големина 12, разстояние между редовете 1,5; • Номерирането на таблиците, графиките, фигурите, картите и др. да е обвързано с раздела от основния текст, към който се отнасят; Основните чертежи и картосхемите на хартиен носител по 3 копия. • Под таблиците, графиките, фигурите, картите и др. да се посочва източника на информация и годината, за която се отнасят. Крайният продукт за съответната дейност се представя: • За текстовата част - на хартиен носител –3 копия с ламинирани корици. • Електронна версия (текстови и картов материал) в MS Word и PDF формат – представят се 3 бр. СD/DVD дискове. 9.2. Изисквания към ГИС приложението Изпълнителят следва да достави напълно функциониращо ГИС приложение за целите на проекта, която да включва следните компоненти: • Доставка на базов настолен ГИС софтуер за поддръжка на специалираната ГИС със следните минимални изисквания: - Да осигурява възможности за събиране, обработка, редакция и картографска визуализация на географски бази данни - Да поддържа следните формати: SHAPEFILE, MDB, MIF, JPEG, TIFF или еквивалент, съответстващ на OGC стандартите; • Изработена ГИС база данни с изходен мащаб на данните от 1:50000 до 1:100000, която да включва минимум следните компоненти: -Цифров модел на релефа - Хидрографска мрежа - Земно покритие - Административно-териториално деление - Селищна мрежа (включително демографски данни като атрибути) - Техническа инфраструктура (транспортна мрежа, електроенергийна мрежа и др) - Защитени територии (вкл. територии от Натура 2000) - Актуално земеползване (предназначение на териториите) • Осигурена възможност за публикуване на цифрова географска информация чрез стандартен web браузър, под формата на интернет страница -геопортал; • Осигурено обучение на минимум 5 служители от Областната администрация Плевен и минимум по 2 служители от всяка от 11-те общински администрации на територията на област Плевен за работа със системата с продължителност минимум 7 работни дни. 10. Време и място за изпълнение на поръчката Краен срок за изпълнение на обществената поръчка е девет месеца от датата на подписване на договора, като изпълнителят представя завършен проект на Районна устройствена схема/ Регионалната схема за пространствено развитие на област Плевен 2013 г – 2028 г. Място за изпълнение: офис на изпълнителя. Срещите за координация на изпълнението на задачата се осъществяват ежемесечно в Областна администрация Плевен или в офиса на изпълнителя. На срещите, изпълнителя представя писмени предложения за организацията по изпълнението на договора, за избрания метод на работа, за конкретните стъпки, които обхваща всеки вид дейност, описана в представения от него работен план, както и информация за извършената до момента работа и постигнати резултати, и проблеми по работата. На срещите се води протокол и се определят конкретни членове на екипа, отговорни за изпълнението за всяко едно от взетите решения на срещата. 11. Организация и метод за изпълнение. 11.1. Работен план-график и организация на работата. 11.1.1. В предложението си участникът трябва да представи организацията на работата в работен план-график за изпълнение на задачата. Работният план-график следва да съдържа основните етапи на разработване, отговорен експерт или експерти и срокове за изпълнение на всяка от дейностите, график за провеждане на съгласувателни процедури и координация с Възложителя; 11.1.2. За всяка от планираните дейности се посочва представителят на разработващия екип, който отговаря за изпълнението й, както и крайния продукт, с който тя ще завърши. Необходимо е в процеса на работата да бъдат осъществени консултации и съвместни обсъждания с представители на заинтересованите страни, които да бъдат предварително координирани и съгласувани с Възложителя. 12. Технически изисквания към изпълнителя 12.1. Минимални изисквания за опит на изпълнителя Участникът трябва за период от 3 /три/ години, считано до крайния срок за подаване на оферти, успешно да е изпълнил минимум 3 /три/ договора за услуги, сходни с обекта на настоящата обществена поръчка. Под „услуги, сходни с обекта на настоящата поръчка” се разбират услуги, свързани с една или повече от следните области: регионално развитие, стратегическо планиране, разработване на устройствени схеми, приложение на ГИС, устройствено планиране, геопространствени анализи, териториални анализи, изследвания в областта на регионалното развитие, оценки на стратегически документи в областта на регионалното развитие. Най-малко един от договорите следва да е в областта на устройство на територията – устройствена схема или общ устройствен план. Участникът следва да разполага с валиден сертификат, издаден от акредитирани лица за сертификация на системи за управление на качеството по стандарта ISO 9001/2008: териториално устройство, регионално развитие, географски информационни системи, проектантски и инженерни услуги или еквивалентна област, имаща отношение към предмета на поръчката. 12.2. Минимални изисквания към персонала на екипа на изпълнителя Изпълнителят трябва да предложи достатъчен брой квалифицирани експерти в зависимост от потребностите за успешното изпълнение на задачата. Съчетанието от специфичните умения на експертите трябва да позволява предоставянето на всички заявени услуги в процеса на изпълнение на задачата. Основният екип на Кандидата трябва задължително да включва най-малко ръководител на екипа и пет ключови експерти. Ръководителят на екипа и ключовите експерти, играят водеща роля в изпълнението на договора и трябва да участват в дискусиите с Възложителя по темите, за които отговарят. Изисквания към Ръководителя на екипа Ръководителят на екипа е отговорен за цялостната организация на дейността на Изпълнителя по изпълнението на задачата, както и за осъществяването на официална кореспонденция и осигуряването на координация и сътрудничество с Възложителя и заинтересованите страни. Ръководителят на екипа контролира всички въпроси, свързани с персонала на Изпълнителя, участва в изготвянето на РУС/РСПР, координира работата по различните етапи и тематични направления на концепцията, осъществява контрол върху работата на експертите, участва в подготовката на докладите и гарантира за тяхното качество. Образование, опит и умения: - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в едно от следните направления: архитектура, урбанизъм, регионално развитие, устройствено планиране, икономическа география, икономика или еквивалентно; - Професионален опит: Най-малко 5 години професионален опит в областта на регионалното развитие и/или стратегическото планиране, и/или разработването на анализи и прогнози в областта на регионалното развитие и/или стратегическото планиране в областта на регионалното развитие, и/или анализи на градски и селищни системи и градско развитие, и/или устойчиво развитие и околна среда и/или териториални анализи и устройство на територията и/или развитие на пътната инфраструктура в регионите и/или устройствено планиране и/или урбанистика. - Умения: Владеене на английски език; Изисквания към ключовите експерти Участниците следва да осигурят ключови експерти по областите от обхвата на концепцията, които да отговарят на следните условия: Ключов експерт 1: „Регионално развитие” - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в едно от следните направления –регионално развитие, география, икономика; - Професионален опит: Най-малко 5 години професионален опит в областта на регионалното развитие и/или географията и/или икономиката. Ключов експерт 2: „Устройство на територията” - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в едно от следните направления – архитектура или урбанистика. - Професионален опит: Най-малко 5 години професионален опит в областта на устройство на територията; Да притежава правоспособност съгласно чл. 229 и чл. 230 от ЗУТ. Ключов експерт 3: ГИС - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в една от следните области –геоинформатика, ГИС, география, регионално развитие и политика; - Професионален опит: най-малко 3 години професионален опит в областта на разработването и/или приложението на ГИС в регионалното развитие и/или устройството на територията и/или в областта на опазване на околната среда; Ключов експерт 4: Транспортна инфраструктура - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в областта на транспортното строителство и/или еквивалент; - Професионален опит: най-малко 5 години в областта на транспортната инфраструктура; Да притежава правоспособност съгласно чл. 229 и чл. 230 от ЗУТ. Ключов експерт 5: ВиК инфраструктура - Образование: да притежава образователно квалификационна степен „магистър” в област водоснабдяване и канализация и/или еквивалент; - Професионален опит: най-малко 5 години, в областта на ВиК инфраструктурата; Да притежава правоспособност съгласно чл. 229 и чл. 230 от ЗУТ.